A James hatás

A Bayern közösségi oldalain hat számjegyű növekedés volt a James leigazolását követő napokban.

James az új mezben

Július 11-én a Bayern München bejelentette, hogy két évre kölcsönbe érkezik James Rodriguez a Real Madridtól.

A kolumbiai, aki három évet töltött Madridban, főként csak csereként beállva játszott, és nem tudta biztosítani a helyét a kezdő 11-ben.

Általában egy mellőzött játékos kölcsönadása nem nagy hír. James esetében az volt.

Nemrég Lucy Hartwell írt egy cikket a sportolók marketing értékéről. Ahogy abban a cikkben említi, James Rodriguez a futball arca Kolumbiában, és a hírneve, akárcsak más dél-amerikai sztároké, nagy, a válogatottban nyújtott teljesítmény következtében.

James nagyszerű teljesítményt nyújtott a 2014-es Világbajnokságon, a góllövő lista élén végzett, és ő lett az első kolumbiai, aki megkapta a FIFA Aranycipőt. A sziporkázó teljesítménye egy 80 millió eurós átigazolást ért a világ egyik legikonikusabb csapatához, a Real Madridhoz.

Azonban a három Spanyolországban eltöltött éve alatt nem tudott bekerülni az edző kedvencei közé, és a meccsek nagy részét a Madridi kispadon töltötte. De nem csak ettől volt a játékos bizonytalan, hanem a nemzetközi hírneve is csökkent.

Egészen addig, amíg be nem jelentették a kölcsönszerződését a Bayernhez.

Bár a kolumbiai átigazolása elkerülhetetlen volt, sok pletykát hallhattunk arról, hogy a Premier League-be igazol, és a Chelseaben vagy a Manchester Unitedben folytatja, ezért is érte a futball világot még nagyobb meglepetésként az, hogy a Bundesliga óriáshoz csatlakozott.

A belső információk és a közösségi média korában ez volt a nyár „legsokkolóbb” igazolása.

A Bayern média csapata kihasználta a futball világ meglepődését, és James váratlan leigazolása példátlan hírnevet hozott a német csapatnak.

Néhány óra alatt az átigazolás híre a második legfelkapottabb téma volt a Twitteren az Egyesült Államokban, abban az országban, ahol a futball bár növekszik, de még mindig háttérbe szorítja a népszerű amerikai futball, kosárlabda, és a baseball. Ez a nem amerikai csapattal kapcsolatos felhajtás mindent elmond James népszerűségéről, és a Bayern média csapatának fantasztikus munkájáról.

A dolog, ami megkülönbözteti a Bayernt a közösségi médiában a többi csapattól az az, ahogy a szurkolóikat kezelik. Ez James leigazolásának napján sem volt másképp.

A média csapat előásott egy tweet-et egy szurkolótól, amiben a 2014-es Világbajnokság során arra kéri a klubot, hogy igazolják le Jamest. Közel három évvel a tweet után a Bayern válaszolt; „sajnáljuk, hogy ilyen sokáig tartott”.

A Bayern twitter oldala nem kezeli olyan komolyan a dolgokat, és ez megkülönbözteti sok másik csapat oldalától. Egyértelmű volt minden szurkolónak, hogy az oldal szerkesztői legalább olyan jól szórakoztak a bejelentéssel, mint az összes többi futball szurkoló az egész világon.

Várjuk hogy James végre felvegye a Bayern mezét

A Bundesliga angol twitter oldala is csatlakozott a „mókához”, és viccelődtek a váratlan bejelentéssel.

A pillanat, amikor James rájött, hogy a Bayern meze pont neki való

Az egész nap posztolt kreatív tartalom felkeltette a szurkolók figyelmét.

Egy twitter felhasználó a James Bayernbe igazolása körüli felhajtást Kevin Durant Warriorshoz való csatlakozásához hasonlította.

Az Egyesült Államok futball híreit tekintve, az volt.

A hír hatással volt a Bayern közösségi oldalaira is.

A bejelentést követően azonnal, rohamosan növekedni kezdett a klub követőinek száma az interneten.

Csak az első napon hat számjegyű növekedés volt a Bayern közösségi oldalainak követői között, mondta az igazgatói tanács elnöke, Karl-Heinz Rummenigge. A Bayern Munich U.S. facebook és twitter oldalakon 13 ezerrel növekedett a követők száma, a twitter oldal ezzel átlépte a 100 ezres határt.

A Bayern angol weboldalán is nagy forgalom volt, a legnagyobb a 2014-es indulása óta.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy a Bayern nem is időzíthette volna jobban az átigazolást, hiszen az utóbbi időben megnövekedett a jelenlétük az USA-ban, 2014-ben irodát is nyitottak New Yorkban.

Az átigazolással a Bayern dél-amerikai ismertsége is biztosan növekedni fog. A klub már így is otthona a chilei Arturo Vidalnak, de James növelheti a Bayern szurkolók számát a latin régióban.

Dél-Amerika arca és márkája

Habár általában az átigazolások nagy hírt generálnak, ez lehet a valaha volt egyik legnagyobb felhajtást keltő kölcsönszerződés a sport történetében. A Bayern München nem csak leigazolta a Real Madrid egyik padozó játékosát. Leigazolták James Rodriguezt. James az a játékos, aki salsázni kezd a góljai után. A játékos, aki megnyerte az Aranycipőt a 2014-es Világbajnokságon. A kolumbiai válogatott csapatkapitánya. A játékos, aki több La Liga gólban volt benne (55), mint bármelyik másik Real Madrid középpályás mióta csatlakozott a csapathoz, annak ellenére, hogy nem volt állandó kezdő.

Az átigazolása önmagában nagy felhajtást kavart, és a Bayern média csapatának hozzáértése ezt növelte tovább.

A Bayernnek sok lehetősége lesz, hogy beépítsék a keretbe az új, kreatív igazolást (és sok táncolós GIF-jük, amin szórakozhatnak), mivel James frissen fogadja a kihívást hogy bizonyítson, amire Madridban nem sok lehetősége volt.

Nem kérdés, hogy James életének új fejezetében, a kolumbiai megpróbál majd visszatérni. A futball iránti szenvedélye példátlan, és James, aki a válogatottat kihúzta a sötét időszakból, a futball arca lett Kolumbiában. És bárhova igazol, a szurkolói követni fogják, mert Kolumbiában a James imádat érinthetetlen.

Fordította : Regős András

Forrás : https://frntofficesport.com/

http://bayern.blogstar.hu/./pages/bayern/contents/blog/40900/pics/lead_800x600.jpeg
BAYERN HÍREK,james rodriguez,Játékosaink
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?